Health and Beauty

Informatyzacja salonu health and beauty

Informatyzacja salonu health and beauty - 1 2024

Branża health and beauty od 1 lipca 2021 roku została obarczona koniecznością posiadania w salonach kasy fiskalnej online. Zostało to wymuszone głównie przez pandemię koronawirusa SARS-CoV-2 oraz wywoływanej nim choroby COVID-19, chociaż można również domniemywać, że pandemia była jedynie pretekstem. To jednak nie jest najważniejsze, lecz fakt zaistnienia przepisów, które jednocześnie wcale nie muszą zostać uznane za coś uciążliwego. Przejście na kasy fiskalne nowocześniejszego typu można równie dobrze uznać za dobry pretekst do zinformatyzowania swojego biznesu.

Rezerwowanie wizyt online

Jednym z ciekawszych ulepszeń mających związek z informatyzowaniem salonu health and beauty jest wprowadzenie rozwiązania, którym jest kalendarz online. Taki kalendarz umożliwia rezerwację wizyty przez klienta bezpośrednio na stronie salonu albo poprzez aplikacje mobilna. Co warte zauważenia, tego typu rozwiązania internetowe sprzyjają szczególnie młodszym klientom, którzy coraz więcej spraw załatwiają właśnie poprzez sieć. Ponadto obecna sytuacja pandemiczna pokazała, że rezerwacje internetowe są powszechnie akceptowalną formą kontaktu klient-usługodawca, także w branży health and beauty.

Coraz więcej osób uznaje, że jest to forma znacznie wygodniejsza od rezerwacji zarówno telefonicznej, jak i osobistej, a ponadto im nowocześniejszy salon, tym większy szacunek w oczach klientów. Każde czasy wymagają podnoszenia wizerunku, a skoro nowoczesność ma na to wpływ, to warto to wykorzystać. Do ułatwienia sobie pracy można w dość łatwy sposób dołożyć nieco marketingu.

Automatyczna informacja dla klienta o zbliżającej się wizycie

Innym skutecznym sposobem wspomagającym zarządzanie rezerwacjami jest wysyłanie SMS-ów umówionym klientom powiadamiających o zbliżającej się wizycie. Takie powiadomienia są zintegrowane z kalendarzem elektronicznym i wystarczy uruchomić w nim taką funkcję, a powiadomienia zostaną wysłane automatycznie (np.: w przeddzień zaplanowanej wizyty). Jest to świetny sposób na zmniejszenie zapominalskich klientów i jak pokazała już praktyka, skuteczny. Ponadto, jest to również sygnał dla klientów, że usługodawca, jak salon fryzjerski, czy salon urody o nich nie zapomina i stara się pozostawać w stałym kontakcie. W tej branży jest to zaś element bardzo istotny, ludzie mają i lubią mieć „swoich” fryzjerów, czy kosmetologów.

Similar Posts